st Jean de Pied. - Roncesvalles - Reisverslag uit Roncesvalles, Colombia van Willem Wandel - WaarBenJij.nu st Jean de Pied. - Roncesvalles - Reisverslag uit Roncesvalles, Colombia van Willem Wandel - WaarBenJij.nu

st Jean de Pied. - Roncesvalles

Blijf op de hoogte en volg Willem

01 Mei 2016 | Colombia, Roncesvalles

Na een goede nachtrust en een Frans ontbijt: 2 bolletjes met jam en koffie.
vertrek ik om 8 uur.
De route is makkelijk te vinden: achter andere pelgrims aan.
Het zonnetje schijnt, een goed begin. Het wordt een bergetappe van 24 km.
Het is hier prachtig met mooie vergezichten.
Als we hoger komen ligt er zelfs wat sneeuw en later loop ik zelfs door sneeuw. Heel bijzonder.
Het was een heerlijke maar pittige tocht.
We komen aan in Roncesvalles., een oud klooster.
Een prima onderkomen. Daarom zit ik voldaan en fris en fruitig dit bericht te typen.

• 01 Mei 2016 - 17:10

Marijke En Wim:

Fijn te horen dat je een goede start hebt gemaakt. een goed begin is het halve werk toch?
    vanmorgen je kleindochter gezien kreeg zelfs een lachje van haar (denk ik ;-)
    geniet van je rust en succes morgen

• 01 Mei 2016 - 17:18

Peter Vd M:

Roncesvalles. Helemaal goed. En zo te horen over de pas. Vorig jaar om deze tijd was de pas nog gesloten. Prachtige tocht zeker? De kop is er af. Succes verder , geniet ervan.
    Buen Camino !

• 01 Mei 2016 - 18:01

Herman Van Der Kooij:

Mooie foto's, jan Willem. Bijzonder om ook nog sneeuw te zien. Fijn dat je tocht zo goed begint.

• 01 Mei 2016 - 19:01

Arthur:

prachtige foto's ! en lekker door de sneeuw banjeren!!

• 01 Mei 2016 - 19:20

Hans En Ina:

Hoi Jan Willem,
    mooi man, de kop is eraf !!
    Mooie foto's. Goed goan !!

• 01 Mei 2016 - 19:56

Hans Loeve:

Ha WillemWandel,

Ga je nu je naam echt veranderen? Ik wen er maar vast aan. Wat wonderlijk door de sneeuw, prachtig. Geen spierpijn, geen blaren, allemaal nog fris en fruitig? Succes!

• 03 Mei 2016 - 09:42

Humphrey:

Prachtig...de kop is eraf! Je hebt zelfs probleemloos de klooster bereikt.
    Wat mooi dat er nog sneeuw op de pas ligt....zelfs meer dan vorig jaar 22 april toen ik daar liep.
    Heb je ook nog de mis bijgewoond? De mis wordt speciaal opgedragen aan de pelgrims.
    Hoe is het met de drukte...lopen er veel pelgrims?