15 km wandelen naar Pamplona. - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu 15 km wandelen naar Pamplona. - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu

15 km wandelen naar Pamplona.

Blijf op de hoogte en volg Willem

03 Mei 2016 | Spanje, Pamplona

Eerst even het bevolg van gisteren.
Die middag het plaatsje Larrasiana verkend. Het stelt niet veel voor. Wel een klein winkeltje met een bar en terras. Hier lekker in het zonnetje gezeten.
Veel gekletst en gelachen met een Zweed twee Denen en twee Nederlandse dames. Hier voor het eerst de Spaanse wijn uitgeprobeerd.
Avonds weer een pelgrimsmaaltijd. En daar zat ik weer aan tafel met dezelfde 4 Koreanen als de dag ervoor. Gelukkig zat er deze keer ook een Nederlander aan tafel. Wel zo gemakkelijk
Redelijk goed geslapen. Veel gesnurk en gekraak.
Zes uur opstaan. Om zeven uur op stap. Ik loop na verloop van tijd met 2 Nederlandse dames richting Pamplona. Goed weer met zon. De camino is hier weer prachtig. Mooie kleine paadjes langs riviertjes. Totaal maar 15 km.
Om half 10 een heerlijke kop café con leche met een sandwich. Even bijkomen.
Om 11 uur zijn we al in Pamplona. En melden ons meteen bij een alberge gerund door Duitsers. Mooi klein en goed onderhouden.
In de middag lekker door de stad gewandeld en de indrukwekkende kathedraal van Pamplona bezocht. Vanavond weer even de stad in om wat te gaan eten.

In deze alberge heb ik goed internet. De vorigen hadden langzaam internet. Soms duurde het wel een half uur voordat ik een foto verstuurd had. Ik heb hier ook mijn email gecheckt en zag zo al heel wat reacties van jullie!!
Ontzettend leuk!!

Morgen 23 km naar Puente la Reina.

• 03 Mei 2016 - 18:00

Arthur:

Nou dat schiet al aardig op!! veel plezier!!

• 03 Mei 2016 - 18:05

Els:

Leuk verhaal Jan Willem, fijn dat het wandelen zo lekker gaat en je veel aanspraak hebt!

Hartelijk groeten Jan en Els

• 03 Mei 2016 - 18:13

Hans Loeve:

Wow, de wijn, cultuur, de dames... je zou bijna het lopen vergeten. Klinkt goed hoor!

• 03 Mei 2016 - 18:29

Ria Kok:

Leuk om je zo op afstand te kunnen volgen,geniet ervan

• 03 Mei 2016 - 19:07

Evert & Cristien:

Deze plaatjes, met zon, vind ik toch aantrekkelijker dan sneeuw. Wat is de temperatuur, zo overdag? Leuk al die contacten, met Vikingen, Aziaten, Bacchus, vrouwen en allerlei ander volk. Geniet er maar van.

• 03 Mei 2016 - 19:38

Emile:

Klinkt heerlijk ontspannen allemaal. Leuk om de foto's te zien!

• 03 Mei 2016 - 20:32

Hans & Ina:

Hoi Jan Willem,
    Gaat prima allemaal zo te lezen, heel mooi man.
    Inspannen, ontspannen.....heel goed!!!

• 03 Mei 2016 - 20:32

Teun Brouwer:

Leuk om elke dag jouw belevenissen te lezen. De sneeuw enige dagen geleden vond ik indrukwekkend. Vandaag had je een ontspannen dagje. Zeker als je met dames wandelt. Of is dat toch minder ontspannen?

• 03 Mei 2016 - 21:57

Pa:

De kop is eraf. Heel veel sterkte. Geniet ervan.

• 03 Mei 2016 - 22:33

Marijke En Wim:

Wat een heerlijk relaxed dagje voor jou vandaag. Zo kun je ook nog genieten van de bezienswaardigheden in het plaatsje. Veel plezier morgen wij houden je in de gaten

• 04 Mei 2016 - 16:38

Dorien:

Leuk om te lezen Jan Willem. Ik zal je gaan volgen de komende weken:) Geniet ervan! Groetjes, Dorien

• 04 Mei 2016 - 16:50

Wim Martens:

Dag WillemWandel,

Leuk om elke dag een berichtje van je te lezen. Inmiddels heb je al 4 wandelingen achter de rug. Het gaat snel zo. Leuk dat je toch ook nog wat aanspraak hebt, onderweg en 's avonds. Het weer in Ede is eindelijk omgeslagen in zomers weer. Fijne avond nog en tot spoedig. Hartelijke groet, Wim
    PS: vanavond naar de dodenherdenking op de berg. Vreemd om je niet te treffen vanavond.