Estelle - Torres del Rio 28 km - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu Estelle - Torres del Rio 28 km - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu

Estelle - Torres del Rio 28 km

Blijf op de hoogte en volg Willem

06 Mei 2016 | Spanje, Torres del Río

Gistermiddag zat ik tegenover een mooi maar verwaarloosd portaal van een kerk om naar Dineke te bellen.
Toen ik in mijn routeboekje las werd dit aanzicht extra bijzonder: eeuwen geleden hebben echte pelgrims dit uitzicht ook kunnen zien.
" De laatromaanse kerk van San Miguel heeft een overdadig met beeldhouwwerk versierd noordportaal. Dit was de eerste kerk die de pelgrims zagen als ze de stad binnen kwamen".

Met een sultano en een kop automaten koffie lopen we de albergue van Estella uit.
Ik loop samen met de Nederlandse dames. We lopen pittig door. De Denen zijn gisteren weer naar Denemarken afgereisd.
Vandaag een redelijk vlakke etappe van 28 km. In Villa Major een brunch met echte koffie en lunch in Los Arcos.
Het is een glooiende route met veel velden met druiven, graan en koolzaad.
Het weer is bewolkt en duidelijk minder warm dan gisteren: prima wandelweer.
Om half twee arriveren we in een albergue in Torres del Rio. Het is wel een beetje saaie albergue.
Ik merk dat het lopen steeds makkelijker gaat. Minder moe, geen blaren en weinig spierpijn!
Benieuwd hoe het morgen gaat. Er wordt regen voorspeld!

  • 06 Mei 2016 - 17:41

    Hans Loeve:

    Hoi Jan Willem,

    Klinkt goed: minder moe en blaren en spieren onderdrukkend. Mijn ervaring (als dat ngo telt want het is 40 jaar gelden dat ik de vierdaagse liep) is dat je het er gewoon "uitloopt". Na een pauze moet je weer even op gang komen misschien maar dan gaat het weer. Het zijn wel leuke rukjes die je doet, lekker vroeg op maar de rest van de dag lekker om bij te komen. Heerlijk!! Hopen dat het morgen meevalt met de regen.

  • 06 Mei 2016 - 18:05

    Annemarie :

    Hoi Willem Wandel,
    leuk om een foto van jou te zien, lekker bruin!!
    Wij genieten in Nederland ook van mooi weer, heerlijk!
    Succes, zet hem op en geniet ervan!!!!!!

  • 06 Mei 2016 - 22:02

    Herman:

    Hoi Jan Willem,

    Mooie foto's weer. Ik ben toch blij dat ik je rugzak niet hoef te sjouwen. Ik neem mijn petje voor je af.
    Wij hebben hier prachtig weer. Ik zag op het journaal dat Spanje en Frankrijk inderdaad in een regenzone liggen. Misschien met lopen wel prettig, als het niet te hard regent.
    Succes. Je hebt de eerste week er al weer op zitten.

    Groeten,

    Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 8622

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 11 Juni 2016

Santiago de Compostela: Pilgrim's Progress

Landen bezocht: