Najera - Gronon 26 km - Reisverslag uit Grañón, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu Najera - Gronon 26 km - Reisverslag uit Grañón, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu

Najera - Gronon 26 km

Blijf op de hoogte en volg Willem

09 Mei 2016 | Spanje, Grañón

Even over de foto's. De wifi verbinding is soms heel matig en dan is het moeilijk de foto's weg te sturen. Daarom duurt het soms langer.

Leuk om jullie geïnteresseerde reacties te lezen. Ik geniet er erg van.
Het lukt niet om overal op te reageren. Want het typen op een iPhone is een monnikenwerk.

Ik vind het zelf ook erg leuk om steeds een verslagje te schrijven.
Niet alleen voor jullie, maar ook voor mezelf. Het is een moment om de afgelopen dag te overdenken.

Vannacht toch lekker geslapen in de grote slaapzaal.
Een voordeel van deze grote albergue is dat er ook veel verschillende mensen zijn. Gisteravond was het gezellig in de grote huiskamer. Al die verschillende mensen met verschillende nationaliteiten.

Het is nog een beetje donker als we om half zeven vertrekken. Vanmorgen loop ik alleen verder met Petra.
Het weer is onverwacht goed. Zon en toch niet te warm we lopen door een wijde vallei met mooie vergezichten.
We zagen een dame die achterwaarts de hellingen afliep. Religieuze redenen?
Vandaag 2 stops: Azofra ( koffie/ontbijt) en in het prachtig historische stad Santa Domingo de la Calzada (lunch). Om half 2 in Granon: we hebben 26 km afgelegd. Het lopen ging goed. Blij dat ik kan uitrusten.
Ik slaap vannacht in bovenste verdieping van een kerk. De matrassen liggen op de grond.
ANWB boekje: "gezamenlijke maaltijd met gebed, iedereen helpt mee met eten klaar maken. 's Avonds een mis. Een van de sfeervolste herbergen op de camino."
Ik ga het meemaken!
Gronon is een klein plaatsje. Het regent een beetje. Geen café s. Dus veel mensen zitten in een klein winkeltje met wifi. Echt lachen.

  • 09 Mei 2016 - 16:27

    Emile:

    Blijft ook leuk om te volgen! Zo te lezen heb je in de middag veel relaxtijd; geniet ervan!

  • 09 Mei 2016 - 16:36

    Hans Loeve:

    Het is steeds of je door een fotoboek bladert. Fijn dat het niet te warm was want daar krijg je alleen maar zonnensteken van en zie je mensen in z'n achteruit lopen enzo.Ben benieuwd hoe de mis was. Voel je niet verplicht om te antwoorden hoor, voor een gewone compueter is het nu eenmaal veel makkelijker typen. Hier een aardige hittegolf, maar dat zul je al gehoord hebben. Heerlijk!

  • 09 Mei 2016 - 18:00

    Hans Gerritsen:

    Schitterende foto´s Jan Willem kleurrijke vergezichten ......volgens mij kun je nog wel weken wandelen .....
    Samen met het verslag , maken de foto´s het beeld compleet , haast tastbaar......
    Groet Hans

  • 09 Mei 2016 - 21:33

    Marijke En Wim Middel:

    Na een paar dagen weg geweest te zijn (ook in Vollenhove was de wifi slecht) kunnen wij nu weer je dagboekje lezen. Leuk hoor en volgens mij is het voor jou ook genieten. Fijn dat het lopen goed gaat.
    succes voor de volgende etappe. groetjes van ons

  • 11 Mei 2016 - 08:26

    Wim Martens:

    Dag WillemWandel,

    Het is inderdaad leuk om je verslagjes te lezen en de foto's te zien. Je krijgt dan toch meer geur en kleur bij jouw voettocht. Je bent nu nog elke dag aan het wandelen geweest, neem je nog een rustdag?

    Veel plezier verder en ik kijk uit naar je volgende verslagje.
    Wim

  • 11 Mei 2016 - 09:09

    Humphrey:

    Wauw Jan Willem, wederom prachtige foto's... De Camino Frances loopt door een bijzonder mooie omgeving, zowel qua natuur als qua oude historische plaatsen! De vriendelijke lokale mensen, de heerlijke streekgerechten en de Spaanse wijnen dragen zeker bij aan een fantastische tocht!
    Gaaf om te zien dat je het super naar je zin hebt... ook al vriendschappen hebt afgesloten!

    Zelf geniet ik ook volop van jouw verhalen en foto's... Ze roepen hele mooie en dierbare herinneringen op!

  • 11 Mei 2016 - 12:59

    Yvonne:

    Hoi Jan Willem,
    ik heb net in m'n lunchpauze al je verslagen gelezen. Wat een onderneming in een prachtig land! Toen je vertelde dat je deze wandel-reis zou gaan maken, dacht ik dat je helemaal alleen zou lopen en had ik er niet bij stil gestaan dat meerdere mensen mee zouden lopen. Ik vond het dus maar niets en gevaarlijk. Maar nu, sjappoo! En, je bent en blijft toch ook echt een heer: zo'n grote rugtas van een ander 2 km op je buik meedragen. Lief van je.

    Hele fijne voortzetting van je reis en ik zie uit naar het volgende verslag.

    Hartelijke groetjes Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 8626

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 11 Juni 2016

Santiago de Compostela: Pilgrim's Progress

Landen bezocht: