El Burgo Ranero- Puente Villarente - - Reisverslag uit Villarente, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu El Burgo Ranero- Puente Villarente - - Reisverslag uit Villarente, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu

El Burgo Ranero- Puente Villarente -

Blijf op de hoogte en volg Willem

18 Mei 2016 | Spanje, Villarente

Het is nog donker als ik om 6 uur vertrek. Ik ben beslist niet de eerste. Meer dan de helft is al vertrokken. Het is ook altijd wel lekker zo vroeg, zeker op zo'n zonnige dag als vandaag.
Het vroege vertrekken heeft ook te maken met het feit dat het druk is op de camino. Veel mensen reserveren de volgende albergue. Zo blijven er minder plaatsen over voor de andere pelgrims. Momenteel moet je wel om 13 uur bij de albergue aankomen, wil je niet buiten de boot vallen. Jammer dat dit zo werkt.
De route is vandaag wel wat eentonig. Pas na 12 km komt het eerste café. Dus pas om ongeveer 9 uur de eerste kop koffie met daarbij natuurlijk weer een tortilla. In een volgend dorpje kom ik Norbert tegen: 2e kopje koffie. We lopen samen op. Ik stop om 12.30 uur, bij het plaatsje Puenta Villarente. Norbert loopt door, hij heeft een plaatsje verder een bed gereserveerd.
Bij de eerste albergue krijg ik een bed. Dat is mooi. Dit is wederom een eenvoudig boerendorp. Gelukkig kun je hier wel een biertje krijgen. En er zijn hier ook weer een paar oude bekenden. Dat is gezellig.
Ook s'middags de tijd om mijn gedownloade kranten te lezen.

  • 18 Mei 2016 - 22:05

    Hans Gerritsen:

    Wat leuk om bekenden weer tegen te komen . schept toch een band .....het lijkt je allemaal erg gemakkelijk af te gaan....dat is natuurlijk erg prettig ...
    Groet Hans

  • 18 Mei 2016 - 22:09

    Hans Loeve:

    Ha Jan Willem,

    Leuk dat je ook de krant leest, blijf je een beetje bij. Tot nu toe heb je wel redelijk snel je slaapplaats gevonden maar het is ook wel erg dringen soms, begrijp ik. Ben beniewd of je na de tocht ook nog mensen zult blijven zien die je vaak hebt gesproken. Je weet maar nooit wat er uit voortkomt.
    Dylan had vanavond een voetbalwedstrijd en heb voor het eerst grensrechter gespeeld. Wat een vak, pfff.
    Welterusten en tot morgen.

  • 18 Mei 2016 - 22:54

    Wim En Marijke:

    HA WillemWandel Wat een mooie foto van zonsopgang laat jij ons zien, wat een geluk dat jij zo vroeg opstaat. En dan de blauwe lucht op de dag. Vraagje: ik dacht dat de slaapplaatsen gereserveerd waren, maar dat is niet zo dan? Wij wensen je morgen weer veel wandelgenot

  • 19 Mei 2016 - 09:50

    Herman:

    Hoi Jan Willem,

    Het gebied waar je eergisteren doorheen liep vond ik wat mooier. Maar de afwisseling is waarschijnlijk ook wel weer leuk. Je ziet er al lekker bruin uit. Ook leuk dat je voortdurend met allerlei andere mensen in contact komt. Dat gaat toch makkelijker als je alleen bent, denk ik.
    Weer veel plezier bij je volgende wandeling gewenst.

    Groeten,

    Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 8614

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 11 Juni 2016

Santiago de Compostela: Pilgrim's Progress

Landen bezocht: