Palas de Rei - Arzua 29 km - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu Palas de Rei - Arzua 29 km - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu

Palas de Rei - Arzua 29 km

Blijf op de hoogte en volg Willem

30 Mei 2016 | Spanje, Arzúa

Vandaag gelukkig geen regen tijdens de wandeling. Zwaar bewolkt met dreiging van regen. Weer goed wandelweer dus.
Door het vele dalen en stijgen van vandaag wordt het een pittige wandeling van 29 km. Wederom mooi door bossen en boerendorpen heen. In de bossen zijn ook veel eucalyptus bomen. Het ruikt hier naar Vicks.
Vandaag kom ik ook door Melide. Uit deze plaats komt een patiënt van mij: meneer Suarez. Robert doe je hem de groeten?
Om twee uur kom ik aan in Arzua en vind een prima albergue.
's Middags lekker bijkomen. Van drie uur tot vijf een lange stevige regenbui.
Ik ben nu nog maar 40 km verwijderd van Santiago. Nog 2 dagen.

Vandaag veel horreos en stenen kruizen gezien.
Horreos zijn graanopslagplaatsen. Smal, langwerpige bouwsels met openingen in de wanden om schimmel tegen te gaan. Om te voorkomen dat de muizen erbij kunnen komen staan ze op poten op een breed uitstekende platte steen.

Herman, herinner jij nog deze zelfde bouwsels (stabbur) in Noorwegen tijdens onze eurorail?
Dat is lang geleden!!

Peter, het klopt dat ik bij voorkeur in een grote plaats stop. Persoonlijk vind ik het niet zo fijn als er helemaal niets te beleven is in een plaats. Ik ga graag 's middags even in het plaatsje rondlopen.

  • 30 Mei 2016 - 18:40

    Wim Martens:

    Dag WillemWandel,

    Weer 29 km dichte bij je einddoel. Nog een km of 40, Santiago komt in zicht. En je hereniging met Dineke.

    Wederom mooie foto's. Je kunt aan de blubber zien dat het fors geregend heeft. Nou, dat doet hier nu ook. Een echte wolkbreuk. Zwarte luchten, onweer en enorm veel regen. Je mag wel zeggen dat we een zeer matig voorjaar hebben.

    Succes met je laatste twee wandeldagen. Hartelijke groet, Wim

  • 30 Mei 2016 - 19:07

    Hans Loeve:

    Ha Jan Willem,

    Wat een heerlijke lievensgenietende foto met een glas wijn in je hand ! Thats life! Leuk om 's avonds zo'n plaatsje in te gaan maar zelf zou ik na zo'n dag alleen maar de benen omhoog willen maar ja, je hebt getrainde mensen die alles lijken te kunnen, wat gaat het jou allemaal goed af.
    Je hebt Dineke vast veel gesproken en ge-appt maar straks elkaar weer zien lijkt me wel bijzonder na zoveel weken, ik moest er aan denken toen ik het stukje van Wim las.
    Succes de komende 2 dagen.

  • 30 Mei 2016 - 19:17

    Hans Gerritsen:

    Je ziet er goed uit Jan Willem, je geniet echt....
    wat een mooie foto´s toch, zo´n boerin met de koeien....zo was het hier vroeger in de Achterhoek ook....
    Benieuwd naar de slotetappes....
    Groet Hans

  • 30 Mei 2016 - 23:28

    Arthur:

    Het leven van een pelgrim gaat niet altijd over gebaande wegen!!!
    Sterkte de laatste lootjes
    Gr Arthur

  • 31 Mei 2016 - 09:08

    Robert:

    ik zal hem de groeten doen JW. Succes met de laatste kilometers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 8620

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 11 Juni 2016

Santiago de Compostela: Pilgrim's Progress

Landen bezocht: