Gronon - Villafranca 27 km - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu Gronon - Villafranca 27 km - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu

Gronon - Villafranca 27 km

Blijf op de hoogte en volg Willem

11 Mei 2016 | Spanje, Burgos

Het lukte me niet om het verslagje gisteren te versturen: geen wifi.

Gisteravond.
Om 18 uur een mis in de kerk. Een romaanse kerk met een heel groot front van goud. Jammer genoeg alles in het Spaans.
Alle aanwezige pelgrims mochten naar voren komen en kregen de zegen. Toch mooi meegenomen!
In de zaal van de albergue was intussen de maaltijd klaar gemaakt voor ongeveer 50 mensen. Prima eten alleen de conversatie was lastig. De Franstalige Canadezen, waar ik tussen zat, spraken bijna geen Engels.

Gelukkig weer goed geslapen, al vond ik het niet zo lekker onder een schuin dak vlak boven mijn hoofd.

Om half zeven verlaten we onze albergue. Het is aangenaam weer. Licht bewolkt, niet warm. We lopen stevig door. Pas om 11 uur het eerste café con leche. Dus even afzien.
Deze dag een wat mindere route. Veel paden lopen in de buurt van de snelweg. Het landschap blijft mooi.
Om 13 uur bereiken we na 28 km een prima albergue in Villafranca - Montes de Oca, een klein dorpje. Er is veel niet veel te beleven.
In de middag ontmoet ik Norbert. Een politieman uit Bonn. De eerste nacht in st Jean lag ik hem op de kamer. Een leuk gesprek over de politiek.
s' Avonds een prima pilgrims dinner in een hotel dat bij de albergue hoort. We zaten aan tafel met een Hongaars echtpaar uit Pecs. Ze kenden csanrosro ook.

  • 11 Mei 2016 - 20:29

    Hans Loeve:

    Wat een rustieke plaatjes toch, ik onthaast er helemaal van. Mooie ervaring in de kerk lijkt me ja. Zegen kan geen kwaad al weet je natuurlijk niet precies wat ze zeggen haha! Misschien wenste hij een onweersbui op uwer hoofden als beproeving. Ben benieuwd naar het weer morgen... Veel plezier!

  • 11 Mei 2016 - 20:31

    Hans Gerritsen:

    Knap Jan Willem , om 13.00 uur al 28 km in de benen.....
    Leuk die internationale contacten , mooi dat je die benoemt....
    Succes morgen ben weer benieuwd naar je verhaal
    Groet Hans

  • 11 Mei 2016 - 21:11

    Marijke En Wim:

    ha Jan Willem, wat een belevenissen dit had je van tevoren niet verwacht.
    En een zegen is altijd goed, mooi om te ontvangen toch? wat een mooie foto van zonsopkomst.
    verders ook al hele mooie foto's gezien deze week , zo kunnen wij zonder te lopen meegenieten bedankt
    groetjes uit Ede

  • 11 Mei 2016 - 21:30

    Herman :

    Hoi Jan Willem,

    Was je de lessen Frans van mijnheer De Groot vergeten? Mijn Frans is ook zo goed niet. Kun je met je meeste medereizigers Engels spreken? Lijkt me wel fijn om toch wat contact te hebben op die manier. Succes met de volgende etappe.

    Groeten,

    Herman

  • 11 Mei 2016 - 21:33

    Pa:

    Dag Jan Willem, Blij,dat ik nu weer een reaktielees. Gisteren lukte het niet.Als je thuis komt,wat zul je dan veel te vertellen hebben. Mooi,dat alles totdusver zo goed gaat. Hier is alles nog bij hetzelfde.
    Ik ga je nu al vast feliciteren met je verjaardag. alle goeds. Heel bijzonder. Jarig zijn in het land van
    Sinterklaas.
    Word je niet moe van al die gesprekken? Sinds kort weet ik van de sterfdatum van Ds.Toth. 02-12=-2011.
    Groeten,Het ga je goed! Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 8618

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 11 Juni 2016

Santiago de Compostela: Pilgrim's Progress

Landen bezocht: