O Cebrero - Sarria. 40 km - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu O Cebrero - Sarria. 40 km - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu

O Cebrero - Sarria. 40 km

Blijf op de hoogte en volg Willem

27 Mei 2016 | Spanje, Sarria

Ook vandaag opnieuw uitstekend wandelweer. In mijn routeboekje staat dat het hier juist heel vaak regent! Ik bof.
Het wordt een wandeling met prachtige uitzichten in de dalen en bergen in de verte. Lopen door kleine boerendorpen (uitkijken voor de koeienpoep) en lopen door holle wegen. Ook dalen ik vandaag van maximaal 1395 naar 400 meter.
Deze dag hoort wel bij toppers van de camino.
Om 9 uur bij de eerste koffiestop ontmoet ik weer Sebastiaan uit Zweden. Hij kijkt me verbaast aan want ik spreek hem in het Nederlands aan. Dat krijg je blijkbaar als je elkaar regelmatig ziet.
Sebastiaan is een gezellige kerel. Om 11 uur hebben we al 21 km gelopen, eigenlijk het eind van de etappe.
Samen besluiten we nog 19 km lopen naar Sarria. Ook deze etappe is prachtig. Onderweg pikken we nog een Nederlander op. Om 16 uur zijn we in Sarria.
Ik vind in een pension een kamer met eigen wc en een douche. Heerlijk weer even op jezelf.
's Avonds zoeken we elkaar weer op en eten samen een pizza.
Nu nog maar 110 km naar Santiago de Compastela!


Rugzak.
Toen ik uit Nederland vertrok woog mijn rugzak 8 kg.
Intussen zal de rugzak wel iets zwaarder geworden zijn. Ook komt daar altijd nog een halve liter water bij en vaak 2 bananen en een appel.
Ik moet zeggen dat het dragen van een rugzak me erg is meegevallen. Eigenlijk voel ik hem niet echt tijdens het wandelen. Geen rug- of nekklachten.
Ik loop wel altijd met 1 stok want ik heb wel het idee dat je sneller uit balans bent met de rugzak.
De prima rugzak, die ik gebruik, is van mijn dochter Marloes. Zij heeft een aantal jaren geleden met deze rugzak backpack vakanties gedaan in Australië en Indonesië.

  • 27 Mei 2016 - 21:51

    Hans Loeve:

    Toe maar zeg, even een etappe erbij, of het niets is. Klasse hoor! Het schiet inderdaad al aardig zeg. Goed weekend en veel wandelplezier.

  • 27 Mei 2016 - 22:14

    Hans Gerritsen:

    40 km Jan Willem.....ongelooflijk wat een vitale 60 er .....
    Succes , mooi zo´n loopmaat uit een ander land
    Groet Hans

  • 27 Mei 2016 - 22:45

    Herman Van Der Kooij:

    Hoi Jan Willem,

    Ik had de hele week geen tijd om je verslag te lezen, maar ik ben nu weer helemaal bij en onder de indruk van al je gewandel. Ik dacht wel even dat je erg mager was geworden van het wandelen, maar dat was natuurlijk je reisgenoot. Mooie plaatjes en die holle weggetjes doen me erg aan Engeland denken.
    Veel plezier met de volgende etappe.

    Groeten,

    Herman

  • 27 Mei 2016 - 22:58

    Els:

    Hoi Willen Wandel
    We zitten als bbk om het kampvuurtje en zingen er vrolijk op los.
    Jij zal wel heerlijk slapen in je eigen kamer !
    Morgen een goede route hoor... Groeten
    De bijbellezing

  • 28 Mei 2016 - 11:06

    Pa:

    Mooi,dat het zo goed blijft gaan. Nog een weekje en dan zie je waarschijnlijk de cathedraal van Santiago.
    We wensen ja alle goeds bij de laatste etappes.Wat zul je veel te vertellen hebben. Ik kijk er naar uit.
    Het allerbeste en geniet ervan.
    Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 8630

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 11 Juni 2016

Santiago de Compostela: Pilgrim's Progress

Landen bezocht: