Ligrono - Najera 29 km - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu Ligrono - Najera 29 km - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu

Ligrono - Najera 29 km

Blijf op de hoogte en volg Willem

08 Mei 2016 | Spanje, Nájera

Vandaag een etappe door het glooiende landschap van de Rioja. Overal wijngaarden met de speciale druif Tempranillo waar de Rioja wijn van gemaakt wordt.
Je ziet nu alleen nog maar de licht groene blaadjes.
In de ochtend is zijn de luchten een beetje dreigend maar het blijft gelukkig droog. Prima wandelweer dus.

Het wandelen gaat tot nu toe prima. Geen last meer van blaren. s 'morgens altijd vroeg op, dat is even wennen, maar al gauw ben je weer in cadans. Vandaag heb ik, met 2 pauzes toch bijna 7 uur achter elkaar gelopen. En dat lukte goed vandaag. Het lijkt na 1 week en een dag al weer heel normaal.
Het aankomen in de plaats van albergue is altijd spannend: waar kom ik terecht. Tot nu toe eigenlijk altijd prima. Met een paar uitschieters naar boven. Vandaag eigenlijk het minst: een zaal met 90 bedden!!

Vandaag onderweg in Navaretta en Ventosa even gepauzeerd in een bar. Najera is een mooie stadje met wederom een prachtige laat Romaanse kerk met klooster. Allemaal nog restanten van de pelgrimages in de middeleeuwen.
Straks nog weer even opzoek naar het restaurant om te eten.
Ik ben benieuwd hoe ik vannacht zal slapen in de grote slaapzaal....

Ook nog een foto van gisteren. Petra, die gisteren met me mee liep, had heel veel moeite haar rugzak te dragen. Daarom heb ik die de laatste 2 km voor haar gedragen. Goed he.

  • 08 Mei 2016 - 19:03

    Els:

    Hallo Jan Willem jammer ik zie geen foto van jou met twee rugtassen..... dus of dat nu echt gebeurd is :) je hebt geluk met het weer het gehad vandaag....mijn zwager die al verder is had de hele dag regen! Groeten uit het warme Ede

  • 08 Mei 2016 - 19:34

    Herman:

    Hoi Jan Willem, een rugzak lijkt me al zwaar, maar twee lijkt helemaal vreselijk. je bent wel een mannetjesputter dat je dat kunt. Misschien ben je nu wel zo moe, dat je vanzelf makkelijk slaapt tussen die 89 andere personen.
    Welterusten,

    Herman

  • 08 Mei 2016 - 19:43

    Els:

    Hoi Jan Willem ik was te vlot met mijn reactie...
    Nu zijn de foto's er wel :)
    Voor morgen ook weer een goede wandelroute toegewenst en ik hoop dat je kan slapen met zoveel mensen opzaal. Jan en Els

  • 08 Mei 2016 - 19:45

    Gert:

    Dag JanWillem,
    fijn dat je je ritme hebt gevonden. Dat maakt volhouden een stuk makkelijker.
    Bedankt voor je trouwe dagverslagen.
    Veel succes verder!

    Gert & Corine

  • 08 Mei 2016 - 19:45

    Ina:

    Hey Jan Willem, fijn alle positieve berichten te lezen. En 2 rugzakken...volgens mij is de foto van de laatste meters, je ziet er enigszins geplet uit, maar petje af hoor een echte 'gentleman' ben je! Succes verder.

  • 08 Mei 2016 - 20:15

    Wim Martens:

    Hoi WillemWandel,

    Petje af, vandaag 29 km. Volgens mij je langste etappe tot nu toe. Je hebt, denk ik, al een kleine 150 km gelopen.
    Vannacht met 90 man op 1 zaal, lijkt mij ook niet alles. Maar kan volgens mij niet slechter. Fijn dat het weer goed is.
    Ik miste je vandaag met ons wekelijkse hardlooprondje. 13 km hardgelopen, ook niet slecht, maar nog geen 29 km.
    Veel succes morgen. Hartelijke groet, Wim

  • 08 Mei 2016 - 21:33

    Peter:

    Hoi Willem wandel,
    Succes met je 90 bedden. Hopelijk niet allemaal vol!
    Mijn slechtste ervaring was met slechts 50 bedden. De halve nacht op de gang geslapen op een bank.
    Is het nu al zo druk op de Camino dat alle auberques vol zitten??
    We horen wel .
    Buen Camino
    Peter

  • 08 Mei 2016 - 21:44

    Thijs:

    Hoi JW,

    Mooie verhalen hoor. Prachtige belevenis. Succes nog met je reis en geniet!

    Groet,

    Thijs

  • 08 Mei 2016 - 21:52

    Hans Loeve:

    Wow, 2 rugtassen. Je bent dan echt wel goed getraind hoor, petje af en complimenten! Heb je wel een Rioja wijntje gekregen als beloning? En dan slaap je vast door alles heen. 'k Ben benieuwd hoe het ging, rust is dan wel best belangrijk. Je moet vaker zo ver weg gaan, heb nog nooit zoveel gemaild als nu! Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 8660

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 11 Juni 2016

Santiago de Compostela: Pilgrim's Progress

Landen bezocht: