Leon - Hospital de Orbigo 38 km - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu Leon - Hospital de Orbigo 38 km - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu

Leon - Hospital de Orbigo 38 km

Blijf op de hoogte en volg Willem

21 Mei 2016 | Spanje, Hospital de Órbigo

Het is nog donker in Leon als ik om 6 uur door de straten de stad loop. Het duurt wel een uur voordat ik de bebouwing uitloop en op een breed pad door een uitgestrekt heide/ moeras landschap loop.
Ik loop stevig door want ik wil vandaag 38 km gaan lopen. Na een koffiestop om 10 uur, kom ik in een groot landbouwgebied aan. Boeren zijn op het land bezig met tractoren. Ook weer kilometers lang.
In de verte zie ik bergen met sneeuw erop. Die kant ga ik op. Er zal wat geklommen moeten worden de komende dagen....
Bij een volgende koffiestop zie ik mensen uit het dorp, met hun beste kleren aan, naar de kerk lopen. Ik blijf even wachten bij de kerk. Na een tijdje komen ze naar buiten in een processie. Muziek voorop. Waar het over gaat weet ik ook niet. Toch even foto's maken.
Eindpunt van de 38 km lange wandeling is Hospital de Orbigo, een klein stadje die wat met ridders te maken heeft. En ook de mooiste brug heeft van de camino. Weer eens wat anders dan al die boeren dorpjes die ik ook de laatste tijd gelogeerd heb.
Het bier smaakt hier ook prima.

  • 21 Mei 2016 - 21:21

    Ina Loeve:

    Hoi Jan Willem, Wat een topprestatie, 38 km! Ik blijf het knap vinden, al weer bijna 3 weken aan de wandel. Wat een belevenissen allemaal. Super leuk om mee te leven op deze wijze. Succes verder. Groeten van ons allen.

  • 21 Mei 2016 - 22:23

    Wim Martens:

    Dag WillemWandel,

    Wat een topprestatie vandaag, 38 km. Als je zo door loopt, dan ben je ruim een week eerder klaar dan gepland. Prachtige foto's weer. Voor vannacht een goede nachtrust en ik kijk weer uit naar het bericht van morgen. Veel succes verder. Hartelijke groet, Wim

  • 21 Mei 2016 - 22:39

    Hans Loeve:

    Wat een schitterende brug zeg! Ik las eerst koffieshop (komt die nog?), maar het was koffiestop. Pittige dag! Welterusten.

  • 21 Mei 2016 - 23:48

    Teun Brouwer:

    Na een dag rusten is het belangrijk om weer een prestatie te leveren. Leuk om je verhalen elke keer weer te lezen. Naast het wandelen is alcohol daar een bekangrijk bestanddeel voor.
    Debrugvandaag lijkt mij heel mooi. Ik denk dat je heel wat indrukken opdoet.

  • 22 Mei 2016 - 14:47

    Evert:

    Ha WillemWandel,

    Elke dag weer leuk om je blog te lezen. 'T wandelen gaat je zo te lezen goed af. 38 km, petje af!! Ook prima weer lijkt me, niet te warm en af en toe een bui?

    Vandaag al op de helft van je tocht?

    Groetjes Evert & Christien

  • 22 Mei 2016 - 15:02

    Gert & Corine:

    Dag Willem,
    Complimenten, 38km!! Bedankt dat je ons zo mee laat leven.Je foto's laten ons in andere sferen zijn, zeker nu heir een badkamer wordt verbouwd....
    Goede reis verder!

    Gert & Corine

  • 22 Mei 2016 - 15:47

    Jan En Els Driesten:

    Hallo Jan Willem.....jij gaat ook als een speer. Mijn zwager was op 20 mei op dezelfde brug zag ik net op een foto. Mocht je hem inhalen.....hij heeft de Groningse vlag op zijn rugzak ;)
    Groeten J&E

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 8662

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 11 Juni 2016

Santiago de Compostela: Pilgrim's Progress

Landen bezocht: