Astorge - Foncebadon 23 km - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu Astorge - Foncebadon 23 km - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu

Astorge - Foncebadon 23 km

Blijf op de hoogte en volg Willem

23 Mei 2016 | Spanje, Foncebadón

Vandaag weer een hele mooie behandeling. Goed wandelweer, grotendeels bewolkt en soms een beetje koud.
Meteen buiten Astorge kom ik in een soort heidegebied met bloeiende brem. De bergen met sneeuw komen steeds dichterbij. Ik loop door 2 karakteristieke boerendorpen: El Ganso en Rabanal del Camino. Daarna gaat het flink stijgen naar 1420 meter. De omgeving is erg mooi. Als ik het bosachtig gebied uitkom arriveer ik in het dorpje Foncebadon. Het is meteen guur en koud. Je voelt dat je hoger bent. Ik meld me bij een herberg waar ik ook ga eten vanavond. Het eten is biologisch. Ik ben benieuwd.
Na het douchen loop ik het dorpje door. Dit blijkt te bestaan uit 4 albergues en vervallen huizen. Er woont niemand. Bizar.
Gelukkig kan ik er wel een biertje kopen. Daar spreek ik een Canadees. Een jonge man met de achternaam Van Benthum. Hij spreekt geen Nederlands meer. Wel viert hij elk jaar Sinterklaas!
Morgen klim ik verder en bereik ik Cruz de Ferro...
De verbinding is hier slecht. Ik weet niet of de foto's meegestuurd kunnen worden.

  • 23 Mei 2016 - 17:39

    Hans Loeve:

    Ha Jan Willem.

    Een soort spookstad, wat een aparte beleving. Je hebt toch geen heimwee he? Je schrijft "Een hele mooie behandeling..."haha.
    Foto kwam nog niet, maar wie weet morgen.

  • 23 Mei 2016 - 19:58

    Wim Martens:

    Dag WillemWandel,

    ...een hele mooie behandeling? Gelukkig toch nog niet terug op je werk, maar nog steeds aan het wandelen in Spanje. Fijn dat je weer in een inspirerende omgeving hebt gewandeld, toch beter dan door een industriegebied. En dan een geheel verlaten stadje op wat albergues en wat pelgrims na. Je komt zo wel op de meest vreemde plekjes. Prettige avond en tot morgen. Hgr. Wim

  • 23 Mei 2016 - 20:01

    Els:

    Hoi Jan Willem......heb je je werk nu nog niet los kunnen laten? Behandeling i.p.v.wandeling ;)
    Wees maar blij dat je daar loopt al is het koud en guur want hier regent het bijna de hele dag al.
    Weinig genieten hier. Morgen naar de hoogste plek van de wandeling? Een goede route hoor!
    Groeten! Jan en Els

  • 23 Mei 2016 - 23:32

    Hans Gerritsen:

    He collega ... je bent aan t wandelen en niet aan het behandelen ...loslaten ...
    lijkt me mooi die bergdorpjes en heel dunbevolkt heeft toch ook zijn charmes.....
    groet Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 8638

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 11 Juni 2016

Santiago de Compostela: Pilgrim's Progress

Landen bezocht: