Terradillos de los Templarios - El Burgo Ranero 3 - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu Terradillos de los Templarios - El Burgo Ranero 3 - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu

Terradillos de los Templarios - El Burgo Ranero 3

Blijf op de hoogte en volg Willem

17 Mei 2016 | Spanje, El Burgo Ranero

Nog even over gisteravond.
s' Avonds drink ik een glaasje wijn met Janna. Ik heb haar al vaker ontmoet op vorige locaties. Zij komt uit Kiev, Oekraïne. Studeert en werkt nu in Warschau, Polen. In Warschau kan ze werken omdat veel Polen in West-Europa werk vinden. Zo schuift alles op.
Om half zes gaat het licht aan in de slaapzaal. Zo vroeg ben ik nog nooit vertrokken: 6 uur. Het is nog donker als ik het boerendorp Terradillos verlaat. Ik loop vandaag alleen en heb er zin in vandaag lekker door te lopen.
Het is eerst nog koel. Bij het eerste dorpje een kop koffie scoren. Dat loopt beter!
Ik loop door een glooiend landbouw landschap met tarwe en koolzaad. Tegen half elf weer een koffie met een croissant.
Intussen schijnt de zon volop. Gelukkig wordt het niet te warm. Na 30 km kom ik aan in het plaatsje El Burgo Ranero.
De albergue gaat pas om een uur open. Dus even wachten.
De albergue is gebouwd met leem. Een bouwwijze die meer voorkomt in deze streek.
Later komen Rob de Rotterdammer en Norbert de Duitse politieman, ook in dezelfde albergue. Gezellig, lekker een biertje gedronken.
Voor het eerst deze reis val ik 'smiddags in slaap als ik op bed ga liggen. Heerlijk.
Straks ga ik ergens wat eten.

  • 17 Mei 2016 - 18:36

    Hans Loeve:

    Middagdutjes zijn de lekkerste slaapmomenten, vooral als je zo 's morgens er vroeg uitmoet. Lekker hoor. Om met je mee te leven heb ik van de week bij de Lidl spaans bier gekocht (ik krijg altijd dorst van je verhalen geen idee hoe het komt. Middagslaapjes zitten er helaas niet in voor mij en zeker niet om zes uur op. Maar ja ik begin dan ook niet aan zo'n tocht. Plezier weer!

  • 18 Mei 2016 - 07:50

    Els En Jan Dr:

    Hoi Jan Wilem
    Man.... Wat sta je vroeg op... Doet iedereen dit? Wat is de natuur toch prachtig daar. In hoogzomer is vast alles bruin. Wat leuk om medelopers telkens weer tegen te komen. Succes verder! Groeten van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 8632

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 11 Juni 2016

Santiago de Compostela: Pilgrim's Progress

Landen bezocht: