Leon - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Willem Wandel - WaarBenJij.nu Leon - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Willem Wandel - WaarBenJij.nu

Leon

Blijf op de hoogte en volg Willem

20 Mei 2016 | Mexico, León de los Aldamas

Wakker worden in een hotelkamer. Dat is weer wat anders dan in een albergue. Geen gesnurk, geen mensen om je heen die al bezig zijn hun rugzak in te pakken en niet boven uit een stapelbed hoeven te stappen.
Vandaag de tijd om Leon te bekijken. Het is een grote stad met veel mooie gebouwen en natuurlijk een grote kathedraal.
De stad begint in actie te komen als ik richting centrum loop. Eerst de kathedraal in. Het interieur is lang niet zo mooi als die van Burgos. Dus ik ben snel uit gekeken.
Het is intussen weer lekker weer geworden: tijd om op een terrasje te gaan zitten op het plein voor de kathedraal.
Daarna ga ik aan de wandel langs kerken, pleinen bruggen en andere gebouwen. Zeker de moeite waard.
's Middags op de hotelkamer naar de giro Italia gekeken en de wandeletappe voor morgen doorgenomen.
Straks tegen zes uur ga ik op pad om boodschappen te doen voor morgen en ga ik ergens een hapje eten.
Iets wat me opgevallen is dat je hier geen rollators ziet. In Nederland een bekend verschijnsel. Gisteren zag ik een halve rollator: alleen wielen voor.
Ik heb geen idee waarom je hier geen rollators ziet.

  • 20 Mei 2016 - 17:16

    Hans Loeve:

    Hoef je een dagje niet te wandelen, ga je.. door de stad wandelen. Wel een goed teken want dan doet je lijf goed mee. In de tijd dat er geen rollators waren hadden ze wandelstokken. Gaat ook prima natuurlijk aleen had je geen rekje voor de boodscahppen en kon je er niet op zitten. Ik denk ze een wandelstok hebben en de boodschappen thuis laten bezorgen door AH-IR (=To Go), Sterkte weer voor morgen!

  • 20 Mei 2016 - 22:51

    Emile:

    Geen rollators? Misschien zijn daar wel topfysiotherapeuten!

  • 20 Mei 2016 - 23:15

    Wim En Marijke:

    Lekker. Hoor een dagje vrij, lekker uitslapen en kuieren door de stad.geniet ervan en succes morgen. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 8631

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 11 Juni 2016

Santiago de Compostela: Pilgrim's Progress

Landen bezocht: