Hontanas - Fromista 35 km - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu Hontanas - Fromista 35 km - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Willem Wandel - WaarBenJij.nu

Hontanas - Fromista 35 km

Blijf op de hoogte en volg Willem

14 Mei 2016 | Spanje, Frómista

Nog even over gisteren.
Bij het vertrek uit Burgos liep ik toevallig met een Australische dame te praten toen Marloes mij FaceTime-de om me te feliciteren. Ik vertelde daarna aan de dame dat ik jarig was vandaag. Zij begon spontaan "happy birthday" zingen. Leuk he?

Vandaag ben ik om 6.30 uur gaan lopen. De vogels waren ook al wakker want er werd volop gezongen. Ook verschillende keren hoorde ik een koekoek.
Ik liep in een flink marstempo want ik wilde vandaag 35 km lopen. De omgeving was glooiend en mooi. Komt op foto's niet zo goed tot uiting.
Ook moest ik een flinke klim op. Op 1000 m hoogte. Hier was het mistig. Daarna vlak.
Vandaag gelukkig droog met een klein beetje zon. Ideaal wandelweer.
Met 2 stops kom ik aan in Fromista, totaal 35 km. Een behoorlijke plaats met een prachtige vroegromaanse kerk.
De albergue van vandaag krijgt een klein zesje.
Toen ik de kerk ging bekijken liep Norbert,de Duitse politieman, er ook. Samen hebben we de 2 kerken van het stadje van binnen bekeken.
Ook kwam ik de Zuid-Koreaan tegen uit Roncesvalles. Ik kreeg 2 kussen van hem.
Ik heb vandaag een foto gemaakt van een tortilla en een café con leche. Ik heb er al heel wat van op. Bijna in elke bar te koop. Goed als ontbijt of lunch.
De komende week wordt zonnig weer voorspeld met temperaturen tussen 20 en 24 graden.

  • 14 Mei 2016 - 18:01

    Hans Gerritsen:

    Ongelooflijk Jan Willem , 35 km dat is toch echt heel zwaar en veel .....en wat leuk weer allerlei mensen te zien die je al eerder tegen kwam vanuit de hele wereld ...mooi .....
    Fijne pinksterdagen .....
    Groet Hans

  • 14 Mei 2016 - 18:26

    Els:

    Hallo Jan Wilem
    Vanuit Friesland.... Veel heil en zegen voor het komende levensjaar! Toppie hoor 35 km!
    Groeten Jan&Els

  • 14 Mei 2016 - 19:45

    Hans Loeve:

    Wat een heerlijkheden, je komt niets te kort. En aankomen doe je niet want dat loop je er weer af. Mooi is het leven toch.
    Hoe houden de spieren en blaren zich?
    Sterkte en vooral heel veel plezier met het aankomende weer. Wij kunnen hier bijna schaatsen. Ook leuk.

  • 14 Mei 2016 - 21:13

    Wim Martens:

    Dag WillemWandel,

    Je kunt, als je terug bent, zo door naar de Vierdaagse. Die 4 x 40 km is een makkie voor je. 35 km vandaag, een enorme prestatie.

    Leuk dat je zoveel andere pelgrims tegen komt en daarmee contact hebt. Fijne Pinksterdagen en mooie wandelingen. Hartelijke groet vanuit Ede, Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 8639

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 11 Juni 2016

Santiago de Compostela: Pilgrim's Progress

Landen bezocht: